söndag, december 10, 2006

Vinter?

Hösten håller sitt grepp om landet.

Inte en snöflinga söder om Stockholm. Klimatet är behagligt men jag saknar ändå julkänslan som brukar infinna sig nu. Vi ska försöka skapa någon slags julig känsla på tisdag när vi sänder årets sista Centrifug. Pepparkakor och glögg utlovas inte, det är nämligen ganska ointressant att gestalta i radio. Däremot julsånger i massor.


Var är vintern?

Jag fortsätter att leta alternativa jullåtar. Jag hittar röster tillhörande Aimee Mann, Judy Miller och Natalie Brown. Skönsjungande soulsångerskor i jul. Jag funderar också på Diana Krall. Hennes Jingle bells ger rysningar. Det gör också Earnest Walker Jr:s saxofon. Den ska vi plocka upp på tisdag.

I televisionen sitter rymdexperter och tittar konstigt på Tilde de Paulas frågor. Det är sen natt och jag har som vanligt suttit för länge vid datorn och utforskat musik. Myspace är bra men min dator uppträder konstigt då jag besöker den sajten. Knas.

Jag går längst gråa trottoarer i stan, tittar upp på himlen och längtar efter solen och sommarhimlen. Jag minns den, tydligt och jag längtar aldrig så mycket efter den som dessa gråa intetsägande dagar.

Saknar sommarhimlen

Inga kommentarer: