torsdag, december 21, 2006

Prinsessor

Det är julfesternas tid nu.

Jag minns en julfest för alldeles för många år sen nu.

Då vi dansade hela natten.

Berusade. Inte av alkohol. Den var var knappt märkbar. Jag tror vi var berusade av lycka.

Vi fortsatte att dansa när festen var slut och musiken hade tystnat.

När vi till slut gick hemåt hade det börjat att snöa där ute.

Stora långsamma flingor som dalade mot backen.

Vi stod alldeles stilla där i vintermörkret och såg upp mot snöhimlen.

Julen är nostalgi.

Det är minnenas och drömmarnas högtid.

Jag tänker alltid på henne under julen, det var jul senast vi sågs.

Det är antagligen därför min melankoli sätter in extra mycket när det nalkas jul.

"Memory, memory i can't live on you"

Sjunger Sophie Zelmani.

Nä, man kan väl inte det men det här minnet tycks aldrig flagna.

Uppdaterar min mp3-spelare inför resan hem över jul.

Har tröttnat på den musik jag lade in i somras.

Till viss del förstås.

Vissa låtar tröttnar jag aldrig på.

Tänkte lägga in musik med Anna Ternheim, Marit Bergman,Laleh, Staffan Hellstrand, Hans Appelqvist, till exempel.

Lalehs uppföljare "Prinsessor" är faktist himmelskt bra.

Jag gillar Laleh.

Årets sportradio-citat när Brynäs gjorde 4-1 mot Djurgården:

"TITTA HÄR PÅ REPRISEN!!!"

eh..bildradion blev det väl inget av, eller?

Kvällens musikproducent har dock gjort utmärkta val.

Nu ska jag fortsätta plocka ut musik.

Inga kommentarer: