torsdag, december 14, 2006

I nattens oas

Vilken poetisk titel.
Trodde jag använt den tidigare.
Den skimrande oasen. Kjell igen.
Eldorado i morgon. Förhoppningsvis utan jultema.

Kjell har spelat Patrik Torsson två veckor i rad. Han lyssnar på sina lyssnare!

Julcentrifug igår. Gå in på http://centrifug.blogspot.com och du kan lyssna på två av inslagen från sändningen i efterhand. Hitta också låtlistan. Inget av det jag radade upp här innan sändningen blev av. Hanns inte med. Tiden rymde och lade sig i tomtesäcken.

Fick faktist lite julstämning under sändningen igår. Idag har jag hört jullåtar lite överallt men jag längtar fortfarande inte efter skinka eller gröt. Hoppas julkänslan infinner sig. Jag brukar ju gilla julen.

Lyssnar i natten på Diana Darby. Upptäck henne. Som jag gjorde. Ljuvligt.

Uppsatsen hänger över mig som ett åskmoln. Nåja, har ju ändå 10 dagar i januari på oss att formera något. Det ska väl gå. På nåt sätt. Det brukar göra det. Idag har jag istället ägnat mig åt att försöka opponera på två andra uppsatser till nästa vecka. Jo, du läste rätt. Det ska vara klart på onsdag och jag har redan börjat. EN HEL VECKA I FÖRVÄG!! Känner mig lite duktig. Undrar om jag orkar fortsätta vara ambitiös även i morgon. Fan vet.

Har handlat lite julklappar också. Dom flesta på nätet.

Äter märkvärdigt sega skumtomtar. Inget vidare till nattvickning faktist.

Spelade Åke Hodells "General bussig" igår som säsongsavslutning på Centrifug. Hittade en skön låt med en artist som heter Jaume. Han är från Barcelona. Hans låt Vintage moon tillsammans med Åke var en riktigt bra mix. Faktist.


Åke Hodells "Verbal brainwash"

Efter nyår ska vi spela mer Hodell i Centrifug. Djurgårdsfärjan över floden Styx. Det blir i januari. Jag hoppas finna mer Åke. Det finns skivor men på Fylkingen är hans skivor slutsålda.

Nu kanske man borde sova.

Inga kommentarer: