lördag, september 30, 2006

And by the way

Det kommer nya säsonger.

Det är ändå en tröst.

Som Nick Hornyby skriver i Fever Pitch.

"En fotbollssupporters största tröst är att det alltid kommer nya säsonger"

Han beskriver också sitt liv som Arsenalsupporter. Om hur det fanns en tid när hela hans liv präglades av Arsenal. Mådde han bra var det på grund av att Arsenal vann, mådde han skit var det för att Arsenal förlorade.

Så har jag också känt.

Inte för Arsenal (även om jag håller på The Gunners!) men för IFK. Mitt kära IFK. Jag har haft perioder i livet då IFK varit allt. Så är det inte längre. Jag tar inte förluster lika hårt (är antagligen för härdad!) men hur otroligt det än kan låta så finns det ju andra saker i livet än fotboll.

Jo, det är sant.

Hur otroligt det kan verka när man tillbringar en februari-eftermiddag i regn/snö och snålblåst för en betydelselös träningsmatch...

För när säsongen är slut känns det alltid som en evighet till nästa.

Då är det tur att det finns annat än fotboll.

Inga kommentarer: