torsdag, september 07, 2006

Torsdag - inte alls norr om säffle

Så varde torsdag och snart helg.

Idag har jag varit på Arbetets museum och tittat på en utställning. "Vem stökar i mitt kök" Funderingarna över äldreomsorgen fastnar på ett A4 för snarast inlämning. Man kan fundera mycket över detta. Vill man bli gammal med den äldrevård vi har idag? Bilden i media må vara kraftigt överdriven stundtals men landet och samhället Sverige borde inte låta dom äldre glömmas bort i en dimma av förpackade matlådor.

På tisdag ska jag på ett möte om Studentradion. Jag vill sända nu, genast och direkt.

Jag vet vad jag vill göra. Jag har programidé och programmets namn klart i skallen. Programmet (om det blir av) kommer få ett eget paradis här i den cybernetiska rymden.

Nånstans måste jag ju redovisa musiken ändå men jag undrar hur det ser ut med STIM.

Ny musik i höst kommer med Lisa Nilsson, FUTURE SOUND OF LONDON, Bo Kaspers Orkester, Enigma, Anna Ternheim, Christian Falk. Hösten ser ut att bli bra.

Till sist.

Sverige-Liechtenstaein 3-1.

Stabilt.

Inga kommentarer: