söndag, september 03, 2006

Här kommer hösten

Nu har vi gått in i september.

Nu är det höst.

Fast utomhus har regnet upphört och temperaturen ligger åter runt 20 grader. Så här ska det tydligen vara en stund till. Vi väntar gärna ett slag till med den där hösten.

Du som ibland läser detta. Dvs inte så många..ser ni skillnaden? Jag tyckte det gamla formatet var för betonggrått. Jag gillar det här bättre. Fräschare. Som september.

Jag tycker hösten är ganska fräsch också. September har något speciellt med alla färgexplosioner och olika dofter. Det doftar något speciellt. Jag kan inte sätta fingret på det. Det är kanske höstregnet som ger luften den där speciella fräscha doften.

Sen kommer oktober. Och november. Förhoppningsvis har jag alldeles för mycket att göra denna gång så att dom månaderna går obemärkt förbi.

Sveriges Radio får punga ut med stålar. Undrar hur många gånger som "Rally" fälldes hos granskningsnämden. Fast jag tror det är enda gången jag har hört talas om att dom blivit stämda för låtstöld. Däremot var Per Gessle riktigt ilsken en gång. Fast jag tror aldrig han fick några pengar.

På tal om pengar fick jag mina CSN-pengar i veckan. Hallelujah! Satan i gatan så snabbt och smidigt det gick med CSN denna gång. I veckan ska jag hämta ut all kurslitteratur jag beställde tidigare. Ja, det var tur att pengarna kom...

IFK åkte ur cupen i torsdags mot Kalmar. "Blomma" var kanske felciterad eller en aning sarkastisk när han sade i NT: "IFK har en ljus framtid - i Superettan"

Jag tror han skojade.

Söndagen ägnas inte till mycket. Jag dricker en kopp dåligt kaffe. Lyssnar på Patrik Torssons "Kolväteserenader" Skön söndagsavkopplingmusik.

Om en månad är det Electronica-festival här i Norrköping. Under Kulturnatten. Det måste jag givetvis gå på. Hoppas jag får se mina nya favoriter Sophie Rimheden, Mokira eller Hans Appelqvist. Det vore mycket skoj.

I morgon startar vi med mediakurserna. Det känns som att utbildningen börjar på riktigt nu. Hittils har det mest varit flummande om olika samhällsteorier. Det är ju intressant men inte lika intressant som det som komma skall, i mitt tycke.

Sen blir det fotboll. IFK-Degerfors. Jag fortsätter väl mitt pessimistiska spåande. Jag säger 0-1 eller 0-2. På sin höjd 1-1. Dybendal är avstängd. Utan Dybendal finns det risk att IFK kör fast. Han springer nämligen dubbelt så mycket som dom flesta andra.

Nu kommer kvällen och jag ska snart göra kyckling med ris.

I micron.

Inga kommentarer: