lördag, september 30, 2006

"Jaha - vi ses i april"

Ja vi ses i april.

När Superettan 2007 sparkar igång.

Suck.

Jag trodde inte men hoppades. Men IFK svek som vanligt när det gällde som mest. Stryk mot Örebro som jag hoppas vi slipper i Superettan nästa år som också det blir ett getingbo där uppe med Öster och Häcken från Allsvenskan, Örebro eller Örgryte (?) , Sundsvall, Landskrona och IFK.

Som jag begrep det kommer Allsvenskan 2008 utökas till 16 lag, går 4 lag då upp från Superettan? I så fall kan inte IFK missa det nästa år.

OM

..man inte gör som vanligt och värvar ihop ett helt nytt lag.

Det vill jag inte se.

IFK har ändå en bra grund att stå på. David Nordbeck funkar dock inte som balansspelare, karl'n har noll teknik och kommer ALLTID på mellanhand. Hoppas, hoppas, hoppas att Sama är IFK:s spelare nästa år. Hoppas också att IFK kan behålla Haris Laitinen, han tillsammans med Eirik Dybendal skapar allt som IFK skapar, så hur tänkte egentligen Maestro Jingbladh när han plockar ut Dybendal med 20 minuter kvar?

Inte vet jag men att IFK inte skapade någonting med långbollar sista 20 när alternativet att spela duracell-Dybendal inte längre fanns behöver jag väl inte nämna?

Sen..Jag gråter inte floder om IFK gör sig av med Bruno Santos. IFK har i år spelat som ett lag för en gångs skull även om det inte räcker ända fram men Santos är ingen lagspelare. Han gör sina mål men jag hoppas IFK kan hitta Brunos ersättare - Walle?..

1-2 nyförvärv på sin höjd. Nordbeck och Santos byts ut. Det skulle också inte vara fel med ett målvaktsbyte. Herr Jonsson klantade sig rätt bra idag men är en rätt stabil målvakt. Han gör inte några idioträddningar men räddar det han bör, men idag var han ett klantarsel - antagligen på grund av nervositet.

Det är alltid samma sak i viktiga matcher, IFK blir rädhågsna och blir FÖR rädda att misslyckas än att ta fram viljan att lyckas. Den som inte uppträdde så idag var Dybendal. Riktigt jävla bra som vanligt så hur motiverar tränaren hans utgång från matchen egentligen?

Det var en rätt skön markering från både Eirik och PF efter matchen då han ensam fick dom största applåderna när han gick fram till klacken efter matchen.

Nu har jag fått skriva av mig, jag trodde inte på Allsvenskan men HOPPET levde längre än det brukar.

Men nästa år då jävlar...

Laget nästa år:

Jonsson
Arvhage, Magnusson, Whass, Roth
Laitinen, Sama, Gallo
Walle, Thordarson, Dybendal

Så snälla, snälla, snälla IFK gör inte som ni brukar göra, inte ett helt nytt lag ännu en gång. Ni har stommen.

En bra stomme.

Förutom Nummer 6.

Nästa år är det vår tur.

Inga kommentarer: