torsdag, januari 15, 2009

När Kapten Haddock söker så finner han

Meningen med en blogg är väl att skriva korta inlägg och uppdatera ofta och inte skriva en roman när man väl skriver så här kommer ett litet vardagsinlägg.

Jag återvände till vinden hemmavid och se vad jag fann. De två saknade Tintin-albumen. Min lycka är gjord. Samligen är återigen komplett. Men vem gömde dessa för mig förra gången jag var uppe på vinden? Kapten är fortfarande lite småvresig över detta.

Under rubriken money talks konstaterar vi idag att 08-derbyna som av säkerhet skulle läggas på söndagar runt lunch bidde det inget av. Som vanligt är cash king och går före säkerheten. Det blir huliganism på bästa sändningstid även i fortsättningen.

Arshavin eller ingen Arshavin? Det är frågan. Svaret lär komma inom kort.

Tyst från IFK Norrköpings klubbhus den här offsäsongen förutom besked om att man startar ett damlag. Märklig tajming får man säga men klart IFK ska ha ett damlag. Herrlaget spelar ju redan som käringar och hela föreningen är ju en hönsgård!

Inga kommentarer: