söndag, januari 04, 2009

Cassandra sjunger Sting

Jag lyssnar på Radioio. Hör Cassandra Wilson sjunga Stings Fragile på Acoustic Café-kanalen.

Radioio är min bäste vän ofta sena nätter. Visst finns det reklam man måste stå ut med även här såvida man inte köper sig ett soundpass men nu låter inte reklam eller programledar-rösterna som dom gör i svensk kommersiell radio, och hur dom låter vill jag inte gå in på en gång till. Nu är det nytt år och då ska vi tänka positivt.

Ett svenskt radioio hade jag en liten dröm om att starta upp. Det har jag fortfarande.

Det dom matar oss med i vårat lilla land är inte värt att kallas för radio.

Radion i sverige är nog på en ny bottennivå.

Tur då att webbradion fått en fantastisk utveckling dom senaste åren. Jo, faktiskt lite i Sverige också. På sr.se finns idag olika nisch-kanaler men dom borde vara många fler.

Visst är SR Minnen en god idé och SR Klassiskt eller SR Melodifestival som fanns ett tag är ju en guldgruva för dom som gillar det och fanns det inte en kanal som hette p3 humor nyss som blandade massa gammal humor från P3. Vart tog den vägen?

Allt det är ju bra men ta fram alla andra stilar också. Pop, rock, jazz, blues, ambient, ja ni hajar.

Vill ni ha en projektledare för detta sr så vet ni var jag finns.

En sak som kommit det senaste året är ju att sr sänder alla (?) program i podform så man kan lyssna närsom varsom. Synd att detta inte kom på den tiden när det gjordes bra radioprogram bara.

Inga kommentarer: