fredag, januari 30, 2009

Keane!

Robbie? Nej, skulle inte tro det.

Jag talar om gruppen Keane som har gått mig helt förbi. Tyvärr, men nu sökte deras musik upp mig via radio. Japp, man kan fortfarande höra bra musik på radion även om det är sällsynt. Igår spelades Keane på den statliga radion och, ja det var ett sådant där ögonblick då man stannar upp och låter musiken tränga in i varje por. Såna ögonblick vill jag ha fler. Keane alltså. Mina första intryck är att det är som att höra U2, Coldplay & kanske lite Pet Shop Boys i ett och samma band. Deras svenska motsvarighet är förstås Kent. Ja, detta är ju hiskligt likt Kent. De heter ju nästan samma sak. Fast på utrikiska.



----------------------------------------------------------------------------------------------

Ingen Arshavin idag heller. Nu får du koppla in telefonen, telefaxen och telemailen igen Arséne!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Vad ska man säga om Malmö Redhawks?

Jag tycker synd om supportrarna (jo dom har nog såna) som i värsta fall inte har något lag kvar om några månader. Som supporter har man ändå en stor tröst som kallas nästa säsong. Hur skulle man känna om ens lag bara försvann?

Malmö är ett talande bevis för hur det kan gå när man låter pengarna styra och släppa lite av själen. Jag är rätt nöjd med att konstatera att mina lag åtminstone har sin själ kvar eller ska vi kalla det sunt förnuft istället?

----------------------------------------------------------------------------------------------

IFK Norrköping blev den här veckan av med både Felix Magro & Kevin Amuneke. Jackpot!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Mats Sundin gör storstilad comeback i NHL. Åtta raka förluster eller vad är det uppe i nu? Sudden borde hållt fast vid pokern.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Flickan som lekte med elden är bra vinterläsning.

Inga kommentarer: