tisdag, januari 20, 2009

Blue tuesday?

Det är januari. Ett tillstånd som känns väldigt meningslöst. Ett mellanting mellan hösten och vintern. Årstiderna nu förtiden har svårt att bestämma sig.

I helgen har jag varit på bio med M och sett svensk vampyrfilm. Låt den rätte komma in. Vacker, jo visst var den vackert gjord och jag gillade musiken som jag är för lat för att ta reda på vem som gjorde. Men vacker var den. Filmen..säger jag inte mer än så om.

Click hemma i soffan gled förbi. Min spontana undran undrade hur man kunde få igenom ett sådant manus. Egentligen. Men som en lättsmält söndagsgäspning var den väl okej.

IFK Norrköpings ordförande avgår. Det var det enda rätta. Nu undviker han att bli avsatt på årsmötet. Viktigt nu att ersättaren kan föra en vettig och ödmjuk dialog med supportrarna. Annars är det väldigt tyst från IFK. En knapp månad till första träningsmatchen och på spelarfronten har det inte hänt ett smack. Idag reser spelartruppen till Åland (!) för träningsläger dock utan Marcin Burkhardt som aldrig blir kvitt sina ljumskproblem. Det är oroande att spelaren som laget ska byggas runt inte blir frisk.

Lördagens PL-fotboll såg ganska rolig ut ett tag med poängtapp för United och en sensationell förlust för Chelski på lut men givetvis gjorde United mål i sista minuten och ryssarna vände på stopptid mot Stoke. Arsenal spelade inte bländande men slog Hull med 3-1. Robin van Persie måste behållas till varje pris i sommar. Igår såg jag Merseyside-derbyt sluta 1-1 tillsammans med Simon och Tobias som var här. Vi hann se handbollsrysaren också som tydligen var en rysare trots att blågult ledde med 4-5 bollar hela tiden.

Veckan blir jobbfri. Nästan. Jag får tid till väldigt roliga saker som att diska, städa eller tvätta. Diskade gjorde jag igår för första gången på evigheter. Herrgud jag hade disk kvar från nyårsafton!

Vänta nu. Jag skriver om att jag har diskat.
Vilken fruktansvärt intressant information!
Den här bloggen har nått nya bottennivåer.
Något vettigare borde jag väl ändå ha att säga?
Jag tar timeout och återvänder till ritbordet.

Inga kommentarer: