lördag, januari 10, 2009

Bomber & granater!


Idag slår jag på den stora trumman för Kalkyl, Nestor, Dupontarna och framför allt Kapten Haddock.

Det är nämligen på dagen 80 år sedan Tintin för första gången publicerades av Hergé.

I julas gick jag igenom alla Tintinalbum som låg hemma på vinden, jag fann samtliga förutom två. Solens tempel och Det sönderslagna örat.

Detta är allvarligt. Jag ska nämligen ha samtliga då jag var medlem i Tintins äventyrsklubb för en halv evighet sedan. Vart har dom tagit vägen? Vem är den skyldige till denna oförätt?

Till den skyldige har jag bara några saker att säga, jag tar min vän Haddock till hjälp.

Vid sju tusen demoner och alla trollpackor ifrån Blåkulla!! - Vik hädan din ärkeskurk, din..amöba, luskung, vrålapa, asgam, jubellymmel, fjäderprydda kannibal, dyngspridare, söndagspimplare, kloakråtta, ditt druckna monster!!!!

Tack, Kapten. Nu känns det mycket bättre och grattis till de 80.

Inga kommentarer: