fredag, oktober 19, 2007

Vad ända in i det glödheta helvetet!?

Jaha så har IFK Norrköping presenterat det digra programmet för den 27 oktober när hela stan ska fira återkomsten till allsvenskan på tyska torget.

Programmet lyder: Markoolio.

Eh.

Öh.

Ah.

Ehe.

Hrm.

NEEEEJ!

Men snälla.

Gör om, gör rätt!

Jag skrev i somras som minnesgoda läsare här kan ha uppmärksammat att jag nästan tyckte att Markos sommarplåga nästan var lite trallvänlig. Nu är det oktober, inte en skymt av sommar eller reggae och Markoolio ska stå för underhållningen när IFK ska hyllas.

Jag kräks.

Kunde inte Eldkvarn? Plusgrader? 23till? eller Vitblå-revolt?

Jag hade tagit det mesta.

Men Markoolio.

Nu får det bli att bedöva sig redan före klockan 17.00 då firandet ska starta.

Fattas väl bara att Måns Zelmalagerlöv, Linda Bengtzzzzzzzing och Idol-Arne kommer också.

AAAAAAAAHHHHH
--------------------------------------------------------------------------------
Såg just den "sista" Beck-filmen. Numero 24. Som vanligt i finalfilmen för den här filmserien om åtta Beck-filmer per serie får vi en rejäl dos med känslostormar i polisarbetet eftersom man som brukligt blandar in riktigt glödheta intriger med huvudpersonerna i fråga. Man kan nästan ana ett litet kryddmått av spänning. Jo, det hade det nog blivit om man hade dragit ut på det lite. Nu är det slut, troligen för alltid och jag måste säga att jag ändå gillat Beck som halvslö underhållning i soffan. En pålitlig filmserie som sällan överraskar och som alltid är på pricken 1h30 lång. Pålitligt var ordet, sa Bull.

Inga kommentarer: