torsdag, oktober 18, 2007

Hans Appelqvist på klubb republik

Tack vare Tobias så fick jag reda på att en av mina musikaliska favoriter, Hans Appelqvist kan beskådas live i denna stad. Nästa torsdag spelar han på Klubb Republik och jag ska givetvis gå. Jag kan tänka mig att det blir en rätt klar skillnad jämfört med vissa av hans album. Jag antar att det är svårt att göra samplingar som i "Bakfylleoro", "Frihet" eller "Människornas ögon" live på en scen. Nu lär det ju vara hans senaste album "Sifantin och mörkret" och"Naima" som står i fokus och förhoppningsvis också nåt nytt.

Som uppvärmning kan dessa ljuva stycken behöras:
http://www.myspace.com/hansappelqvistnaima


För övrigt ligger nu senaste spellistan från Centrifug uppe för offentlig läsning här.

Vi hade oväntat många lyssnare men en lika väntad icke-respons från lyssnarna. Skärpning era möshumlor...annars fortsätter vi ju spela sånt där du ändå inte vill höra.

Inga kommentarer: