söndag, oktober 14, 2007

Liket lever inte?

Liket lever, brukar det sägas ibland. Jag tillbringade en lördagsafton med att bevittna Brynäs sjunde raka torsk så det liket lever väl inte? Eller så har det bara dödsryckningar för jag tyckte dom spelade riktigt bra. Men nu är detta inte någon hockeyblogg så vi lämnar genast ämnet.

Hockey är ju en jädra fjantsport egentligen, tacka vet jag fotboll. Det gröna fältets schackspel. Tyvärr har det inte varit någon fotboll denna helg, varken live eller på televisionen så då fick ju den där fåniga idrotten där det jagas en hård lakritsbit på is duga. Det fanns en tid då jag skippade en hemmamatch med IFK för att Brynäs lirade final. Riktigt puckat gjort.

Jag har idag suttit och mixat musiken till tisdagens radiosändning. Jag tror det blir bra om tekniken på plats vill fungera. Musik med bl.a Joanna Newsom, Hans Appelqvist, Björk, Motionfield aka Petter Friberg och en triphopisk bit med några som kallar sig Nu Cultures.

Jag behöver fler CD-hyllor tror jag. Skivorna rinner över. Snart har jag cd-skivor överallt i lägenheten och snart kommer det fler. Jag väntar en liten leverens snart som innehåller nya skivor med Kent, Joni Mitchell och Staffan Hellstrand. Bland annat.

Förresten finns det ny musik med K.O.S. att höra på http://www.myspace.com/kossweden

Det var på tiden.

Inga kommentarer: