söndag, oktober 21, 2007

Söndagstankar 1.0

En grå söndag i Norrköping och jag är inte på fotboll.

IFK spelar mot J-Södra i säsongens sista hemmamatch men jag är inte där. Det är ett medvetet val. Avslagen fotboll - i synnerhet i Superettan är inte särskilt upphetsande. Faktum är att jag nog inte sett en sista match på säsongen på flera år. Det brukar vara så; jag missar en match per säsong och det är väl ett hyggligt facit det.

IFK ligger dessutom under så jag gjorde helt rätt...

Många går nog idag för att hylla och säga tack till Stefan Thordarson som flyttar hem till Island. Nu hörde jag ett rykte att IFK ska pensionera tröja nummer 18 för all framtid. Låter lite väl häftigt måste jag ändå säga. Ska man pensionera tröjnummer bör man nog börja med lirare som Gunnar, Bajdoff, Ove och Nisse.

Jag skrev förut om hyllningsfesten den 27. Markoolio blir inte ensam på scen som tur är. Blå Häst är nu klara och Eldkvarn ska visst vara med via länk eller nåt. Nåväl, inträdet till festen är gratis skrockar IFK i tidningarna. Öh, ja fattas bara annat! Jag förutsätter att man bjuder hela Norrköping på öl den här kvällen, det är vi fasen värda efter denna ökenvandring...

Kommande vecka har vi utställningspresentationer och uppsatsoppositioner. Två väldigt otrevliga ordkombinationer.

Inga kommentarer: