lördag, oktober 27, 2007

En blöt kväll att vänta

Det kommer arga brev ifrån Bratislava som klagar på att den här bloggen uppdaterats väldigt ofrekvent på senare tid. Hm. Nej. Från Bratislava har jag aldrig fått brev. Däremot ifrån Krakow och Canada. Vi hade påtvingade brevkompisar i mellanstadiet. Min kompis hette Candace ifrån Canada. Två brev var tror jag det blev innan den korrespondensen dog ut.

Så såg jag Hans Appelqvist på Crescendo. Dom levande bilderna gav musiken en ny dimension. Det var mest ifrån Naima utöver avslutningsnumret 'Människornas ögon' där Hans samplat Bo Bergmans röst.

Appelqvist ska vi spela i tisdagens Centrifug. Det kommer också att bli Joni Mitchell & Sigur Ros hade jag tänkt. Bland allt det andra. Inget är egentligen förberett ännu. Tiden har gått åt till skolan (!) och en del annat.

Ikväll håller Norrköping fest för IFK som ska firas på tyska torget. Det ska bli ett partaj som heter duga. Det regnade för någon timma sedan men nu tror jag att det håller på att torka upp. Bra det. Kvällen kommer nog bli blöt så det räcker.

Inga kommentarer: