måndag, oktober 22, 2007

Saknar gitarrerna

Så låg ett trevligt musikpaket på hallmattan från cdon när jag kom hem idag. Skivor med Staffan Hellstrand, Sofia Jannok, Joni Mitchell, Kent och några till. Just Kent-plattan blev den första som åkte in i cd-spelaren.

Efter första lyssningen måste jag säga att jag saknar dom riffiga gitarrerna och inte riktigt vet hur jag ställer mig till det aningen nya soundet. Det är inte så lite 80-tal och ganska mycket Depeche Mode. Sound jag egentligen gillar men..det låter inte Kent, dessutom låter inte Jocke Berg som Jocke Berg. Nej, jag kan inte påstå att jag är överlycklig över den här skivan; den sitter inte som en smäck som tidigare plattor som Hagnesta Hill eller Du & jag döden men jag antar att den kommer att växa som så många skivor gör. Bästa spår: Columbus.

---------------------------------------------------------------------------------------
Så har Brynäs sparkat Leffe Boork efter 8 torsk på 9 matcher. Det var nog det sämsta som kunde hända för Brynäs. 9-1 mot LHC tog tydligen knäcken på dom eller snarare så drabbades man av hybris. Samtidigt när man har läst lite om matcherna och dessutom sett nästan en hel så har Boorken gått ifrån fjolårets upplägg och ändrat taktik. Ändrar man ett vinnande koncept bör man givetvis ha sparken och jag lurar lite på varför den gode Boork gjorde så?

Hur som helst tror jag att Boork hade varit rätt man att leda laget ur krisen. Det finns inte så många hockeytränare med samma rutin i ett sådant pressat läge som Leffe. Brynäs IF har nog grävt sin egen grav här är jag rädd. Synd, jag som hade hoppats på finalrysare i år.
----------------------------------------------------------------------------------------

I Premier League leder fortfarande Gunners. Experterna inväntar fortfarande svackan. Nu väntar Liverpool borta och United hemma. Liverpool på Anfield blir givetvis en busenkel seger, jag tippar på 6-3 igen. Däremot blir United en svårare nöt. Tänk om man hade råd att dra till London den 3 november. Tja, nån gång ska det ske. När jag blir stor och har en ekonomi.
----------------------------------------------------------------------------------------

På tal om ekonomi så gräver jag också min egen grav. Jag borde ha väntat med några av dom där skivorna.

Jag är inget bra för mig själv.

Å andra sidan är det nödvändig föda för själen.

Nu ska jag höra vad Sofia Jannok kan ge.

Inga kommentarer: