söndag, september 23, 2007

Sunday afternoon

Jag är rätt pigg idag faktiskt. Det blev väl ganska lugnt i går ändå.

För en stund sedan tänkte jag att jag borde kanske jobba lite på hemtentan. Sedan insåg jag att den har jag ju lämnat in. Lite konstigt att inte ha den hängande över sig längre och ännu konstigare att jag till sist fick ihop en text.

Just nu pågår Newcastle-West Ham på min tv. Om någon timma är det Manchester U-Chelsea. Till den blir det en riktig jätteonyttig pizza. Tror jag. Det är bra söndagsmat.

Arsenal piskade Derby igår med 5-0. Cesc Fabregas har fått ett nytt smeknamn. Super-Cesc. Mål i sex raka matcher och flertalet av dom från distans. Diabys var förstås ännu grannare. Härligt att Wenger har släppt på skottförbudet lite i år.

På sistone har det blivit en del filmer också. Ytterligare en Beck-rulle beskådades i fredags. Denna gång 'Den svaga länken' En av alla i raden. Helt okej men Beck-filmerna har svårt att överraska vilket är lite väl trist.

Darling och Gangster var två andra filmer som passerade min dvd-spelare. Gangster kanske bland det sämsta skit jag sett på väldigt länge med Persbrandt som dynamisk maffialedare. Den var nästan 2 timmar lång. Jag stod nästan inte ut.

Nästa vecka kommer Winnerbäcks nya. Den och konserten med Eldkvarn på lördag blir veckans höjdpunkt.

Inga kommentarer: