tisdag, september 11, 2007

Mina radioprogram


Jag hittade några gamla band i min påse med - gamla band (!)

Gamla radioinspelningar från den goa Axvall-tiden. Det gjordes en hel del radio där. Dessa radioprogram har jag medverkat i:

Piratradio (2001-2002)
Radio Mangelpress (2002)
Vakna (2002)
En tupp i halsen (2002)
Nostalgynight (2002)
Götene i focus (2002)
Musik non stop (2002)
Radio Kinnekulle live från Axevalla Folkhögskola (2002)
Centrifug (2004)
Centrifug (2006-)

Det mest anmärkningsvärda är jag att jag faktiskt orkade med hela två program av "Vakna" som sändes från klockan 7-10 under en praktikperiod på Radio Kinnekulle. Jag har kvar dom inspelningarna. Kvällsradio passar mig bättre..
Livesändningen från skolan var bland det jobbigaste jag gjort, trodde aldrig man kunde bli så slut efter en radiosändning. Förvisso sände vi från nio på morgonen till tre på eftermiddagen och förvisso hade vi festat kvällen innan men ändock...
Det roligaste program jag gjort är nog fortfarande Mangelpress-programmen. Vi sände tre timmar varje vecka. Jag har sällan haft så roligt som då. Jag kan garantera att vi hade roligare än dom som lyssnade!

Inga kommentarer: