måndag, september 10, 2007

Dagens skiva


Dagens skiva är återigen Patrik Torssons Kolvätesserenader ifrån 2004.

Jag blundar och lyssnar och fantiserar att jag står där på däck. Det är mörkt, mörkt men runt omkring tindrar ljus ifrån land. Patrik Torsson skapade något unikt på svensk cd för tre år sen. Snart kommer det nya. Det hoppas jag åtminstone. Den här skivan får mig alltid att vilja vara sjökapten. Ja, det borde jag ha blivit. I och för sig känner jag en skåning som varit till sjöss och det var ingen höjdare tydligen. Nåja. Tills vidare nöjer jag mig med drömmen.
------------------------------------------------------------------------------------
Jag har läst mindre än jag borde av kurslitteraturen. Jag tröttnade och började istället att mixa musik till nästa veckas Centrifug. Det ser lovande ut. Nej det låter lovande snarare. Camera Obscura, Karin Boye och Estelle Kokot. Bland mycket annat. Såvida inte IFK blir officiellt klart för allsvenskan på måndag, då gör vi ett IFK-special istället.
Mer om det en annan gång.

Inga kommentarer: