måndag, september 03, 2007

Nästan duktig

Måndag kväll. Jag gäspar så käken går ur led. Snart dags för kaffe och 08-derby på Canal+ mellan Hammarby och AIK. Det blir säkert underhållande. Derbyn med heta känslor brukar bli det. Jag håller nog lite på Bajen ikväll. Mest för att jag inte gillar AIK. Jämförelsevis så är dom Bajen-fans man har haft å göra med betydigt mänskligare. AIK-fansen är lite omänskligare, ungefär som replikanter..

Jag minns 1999 när vi träffade på självaste ordföranden i Bajen Fans på centralstation i Norrköping. Han undrade var Parken låg. Vi lurade honom inte. Starkaste minnet av Black Army är 1991 när dom hade planterat rökbomber i gräsmattan (!!) och passade på att bränna ner en kyrka på vägen hem.

Replikanterna slår BA med hästlängder i mänsklighet förresten.

Fast dom kanske har bättrat sig. Vad vet jag. Troligen inte. Senaste gången dom besökte Parken och Norrköping fick dom visst slåss med sig själva när ingen från Norrköping ville ställa upp.

Idag har jag nästan varit en duktig student. En givande föreläsning på morgonkvisten följdes av intensiv läsning ur kursboken och lite filande på hemtentan. Jag har ganska klart för mig vad jag ska skriva om nu. Känns bra.

IFK Norrköping har en omröstning på sin hemsida där man ska rösta fram IFK:s allstar-lag i Superettan. Det är inte så svårt eftersom IFK detta år är bättre på samtliga positioner så det är bara att kopiera årets startelva. Möjligtvis att Andreas Alm skulle ta en bänkplats.

Däremot lite klurigare att ta ut IFK:s allsämst-team i Superettan.

Jag gör ett försök:

Målvakt: Dime Jankulovski

Högerback: Jojje Karatanasis
Mittback: Patrik Kieback
Mittback: Gudmundur Mete
Vänsterback: Jani Sarajärvi

Högermittfältare: Aziz Tafer
Innermittfältare: Hamilton Thorp
Innermittfältare: Jonas Andersson
Vänstermittfältare: Niclas Fredriksson
(Boxspelaren som fick spela yttermittfältare. Ännu ett genidrag av gemytlige Håkan Ericsson 2003)

Anfallare: Diogo Oliveira
Anfallare: Grant Igesund

Den spelare jag kommer ha starkast minnen ifrån från denna elva är Hamilton Thorp. Jösses vad lite fotbollsspelare han var. Däremot en bra benknäckare. Skulle gärna vilja veta vad dessa elva gör idag. Den enda jag vet fortfarande spelar boll är Dime Jankulovski. Hamilton Thorp gör det definitivt inte. Han blev dock kvar i Norrköping efter sejouren i IFK då han inte ville lämna staden där Otten låg.

Nä, nu är det dags för det där kaffet och Bajen-Gnaget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fan kan du ha med Patrik Kieback i det sästalaget???. Det är ta mig tusan skandal!!!!

Övriga spelare i laget känns rätt med den relativt lilla IFK koll jag har haft. Vissa känner jag inte till slla, men i en sådan här lista så styrker det väl att de ska vara med i laget.

Dennis sa...

Helt enkelt därför att Kibbe är den virrigaste mittbacken i IFK Norrköpings historia. Virrig, usel i närkampsspelet och spelet i luften ska vi inte ens gå in på..

Usch jag får kalla kårar när jag minns tillbaka till 2003. Den säsongen då Kibbe f.ö lade skorna på hyllan efter den 25:e omgången...