måndag, september 03, 2007

Kan man missbruka fotboll?

I så fall har jag nog varit på gränsen den här helgen. I lördags en äkta tipsextra-lördag med Liverpool-Derby och United-Sunderland plus zappandes mellan den förstnämda och Fulham-Tottenham. Detta följdes denna söndag av Arsenal-Pompey & Aston Villa-Chelski. Jag orkade faktiskt inte kolla på dom två La liga-matcherna som visades på kvällen, det kanske vittnar om att jag inte riktigt är nära ett missbruk då...

128-raders-systemet gick också åt skogen då IFK Göteborg fick för sig att spela 0-0 mot Brommas pojkar.

Arsenals vinst mot Pompey var härlig att beskåda. Härligast var Rosicky som var överallt kändes det som. Jag tyckte dock att man kanske kunde spela en smula defensivt när man leder med 3-1 och har en man mindre men Arsenal och defensivt spel går väl inte ihop.

Förresten märkligt att se Tony Adams på motståndarnas bänk. Adams, vilken klippa han var. Jag glömmer aldrig när han fick en spark rätt över ansiktet i en match varpå han svarade med att snyta sig.

Winnerbäcks & Miss Lis Om du lämnade mig nu är förresten höstens melodi. Glöm gärna bort var du inte läste det först.

Inga kommentarer: