torsdag, juli 13, 2006

Mejl från min "idol"

Lyssnar på Eldorado med Kjell Alinge. Igår skickade jag iväg ett mejl med en låtönskning. Jag önskade ett inslag som spelades i PPP3 en gång i tiden, jag tror det var 1993. Jag fick svar! Tyvärr var mixarna från PPP3 borta. Han ville själv höra det jag önskade igen men teknikern hade visst rymt med alla mixarna när han lämnade radion..

Den här våren har jag mejlat med mina två radioidoler jag hade som liten. Först Kaj Kindvall och så nu Kjell Alinge. Kjell Alinge är fortfarande min idol förresten. Eller han är betydligt större än så. Han är ju en legend, en ikon.

Han är helt enkelt radio.

För när jag hör rösten som pratar ut till oss i natten så vet jag ju, liksom alla. Det är så här radio låter. På riktigt. Underbart.

Jag får nog önska något annat. Jag ska fundera på vad.

Inga kommentarer: