måndag, juli 03, 2006

..låter som The Orb

Slår mig ner framför datorn mitt i högsommar'n som råder utanför. Det blir nästan för mycket men jag KLAGAR INTE!

Hittar musik som låter som The Orb. Crud som gjort ett mästerverk nästan i The Orb-klass. Lyssna själv. Som The Orb låter också nästan Motionfield en svensk som heter Petter Friberg. "Music for pictures" Hör framförallt "Northern sky" Låten är ganska inte lika gnistrande magisk som nattljuset självt här i norr men i alla fall.

Min usla bordsfläkt råkade jag tappa i golvet häromdagen så den motordrivna saken som får fläkten att röra sig blev lös. Jag lyckades få dit den igen på nåt vänster men nu kan jag inte reglera om fläkten ska fläkta högt eller lågt. Jag får nog hämta min gamla som det var mer kräm i, hoppas den ligger kvar på vinden eller i garaget där hemma.

Dagen flyter vidare. Jag går ut igen. Ut i staden, jag längtar till vatten. Kan ingen anlägga en pool mitt i city?

Inga kommentarer: