onsdag, juli 05, 2006

Vem är Anna?

Nu tar jag semester. Från vad? Från mig själv kanske. "A vication from us self" som George & Jerry sade när dom lade an med lösmustascher. "Buck Naked!" Ja jisses. Zappade mellan den trista fotbollsmatchen och Seinfeld ikväll. Seinfeld är aldrig trist men detta VM har varit fullkomligt oroligt. Det är antagligen bara fotbollsnördar som jag själv som stått ut. Alla tycks spela för 0-0 nu för tiden. Tråkigt. Det är illa när Italien nästan känns underhållande.

Nästan alltså.

Inhandlade så en mp3-spelare idag. På tiden. Trött på att släpa på driljoner skivor på tåg och på bussar. Spelaren är mindre än en cigarettändare. Lätt att tappa bort. Låt oss hoppas jag inte gör det nu. Försäljaren undrade vad det blir för musik, sedan sade han något om nån Anna som var botten. Jag nickade artigt och inser att det som idag kallas för hitmusic gått mig förbi. Borta är den tiden då jag slavisk följde varenda topplista. Helst Trackslistan. Skulle jag ta en titt på den idag skulle jag nog inte känna till mycket. Det är nog mest skräp ändå. Inget ont om det, det är säkert ljuvligt för dom som nu tycker om sånt.

Skräp alltså.

Här är jag nästan spydig. Mot vem? Finns det nån som läser denna sörja överhuvudtaget? Tveksamt. Nån enstaka emellanåt kanske. Men om du som läser det här fullkomligen älskar den där musiken jag talade om, skriv & kommentera och berätta allt som jag missat.

Men jag minns somrarna med "Dr Feelgood" och "Mr Vain"

Jag led också svåra kval efter "Hej Monika" för några somrar sedan.

Årets fluga är alltså något med någon som heter Anna som är botten, eller om det är tvärtom. Eller menade han att själva låten är botten?

Hur går den? Vem gör den? Jag blir nästan nyfiken.

Kan ingen ringa och sjunga den för mig?

Istället för Anna har jag nu fyllt spelaren med hela Paddy McAloon-skivan. Plus andra favoriter som Lasse, Kent, Sophie & Sophie.

Tack för ordet, undertecknat undertecknad. Alltså jag.

Inga kommentarer: