söndag, juli 02, 2006

Högtryck

Detta är vad vi väntat på. Ja i alla fall dom flesta. Högtryck råder. Jag är tillbaka i min bastuvarma lägenhet. Här stannar ingen vettig människa om dagarna. Men utomlands behöver vi inte åka i år när vi nästan har medelhavsklimat här. Det är förstås bara dom där stränderna och det härliga vattnet som fattas. Låt oss se om vi kan hitta nåt liknande här hemma.

Den härliga sommar'n är här. I veckan har jag planer. Saker ska hända och ske. Ja, i alla fall litegrann. Jag tänker ju inte sitta kvar här i stan hela veckan och uggla. Det gör man nog bra resten av året. Nånstans vill jag åka men vart? Först och främst ut till Pickhult och Berg tror jag bestämt. Det är ju ett smultronställe man besöker alldeles för sällan om somrarna, även då jag bodde där jättenära så blev besöken få. Å andra sidan hade jag då en grön trädgård att ligga och lata mig i. Här har jag inte ens balkong men öppnar jag fönstret får jag sol på mig ändå men känslan att sitta inomhus och sola känns ju väldigt b.

Men den där stranden vill jag hitta. Vart ska jag åka?

Inga kommentarer: