måndag, juni 26, 2006

Ständigt denna Guterstam

Säg Olof Guterstam och hela IFK Norrköping får mord i blicken.

IFK har återigen förlorat mot Brommapojkarna, 0-2 ikväll på Parken inför ynka
2900 åskådare. Tålamodet i Peking är i stort sett slut. Ändå var spelet bland det bättre i matchinledningen, fram till Herr Guterstam nickar in 0-1. Då försvann allt vad karaktär hette, IFK skapade ingenting efter målet och Mr Guterstam gör även 0-2 i 2:a halvlek.

Han har sänkt IFK:s drömmar förr. 2004 kvitterade han till 1-1 i en match där IFK tappade kontakten med toppen tack vare det. I fjol hade han enmansshow då han gjorde hattrick på 10 minuter på Parken då IFK föll med 1-3. Och så dagens två mål. Snälla IFK, värva Guterstam. Jag ser ingen stor fotbollsspelare i honom egentligen men om IFK ska kunna slå BP nån gång är enda chansen att värva Guterstam. Kanske kan man sedan låna ut honom till BP under dom förutsättningarna att han får spelförbud mot IFK...

Mina krassa betyg på IFK idag..

Laget: Ingen karaktär i syne här inte
Spelet: Bra i första utan udd. Helt viljelöst i andra.
Publiken: Buig (Kulaste kommentaren: "Ska du ha kikare domar'n!?!")
Kaffet: Sunkigt.
Korven: Överraskande god.
Om IFK vore ett tv-program: "Har du hört den förut?"

Idag har jag annars gått igenom min samling av Cd-singlar. Jag har en herrans massa, mycket är skräp som jag inte kan förstå att jag köpte en gång i tiden. Jag vill också gå igenom mina vinylskivor. Dom ligger visst på vinden där hemma i en kartong. Vad gör dom där? Å andra sidan saknar lägenheten en spelare att njuta dessa skivor på..

Regntunga skyar idag. Sommaren har tagit en paus. Hoppas den kommer snart igen.

Inga kommentarer: