tisdag, juni 13, 2006

Paus

Vilken härlig böljande värme som intagit landet. Sommaren är en passion så därför får den stor plats här i bloggsmörjan. En annan passion är fotboll & IFK. IFK var stundtals riktigt bra i går även om det inledningsvis såg hopplöst ut. 0-1 och långa, långa uppspel från backlinjen. Sedan kom 1-1 från ingenstans och ifk:arna vågade äntligen spela ut. Dom sprang kopiöst i värmen vilket gjorde att dom flesta var slutkörda i mitten på 2:a halvlek. Alla utom Patrik Jönsson som verkar kunna springa hur mycket som helst. Publiksiffran var riktigt usel för att vara en sådan härlig sommarkväll. Kanske är det så att precis när Norrköpingspubliken tappat tålamodet med sitt IFK så börjar IFK hitta rätt? Nåja, visserligen sju raka matcher utan en nollpoängare men jag vet mycket väl att det kan svänga tillbaka lika fort igen. Stabila har IFK inte varit sedan 1945.

Gammal bild. Kameran var inte med igår

För övrigt funderar jag på att Paus skiva från 1998 som jag upptäckte först idag är ganska bra men hade varit ännu bättre om Jocke Berg hade sjungit låtarna. Texterna är strålande stundtals. Undrar hur det blir efter ännu ett par lyssningar.

Däremot var inte Paddy med i paketet från cdon. Den skivan hade jag sett fram emot mera men förhoppningsvis kommer den innan jag fyller 30 åtminstone.

Ikväll Brasilien-Kroatien i VM. Kan bli en höjdarmatch. Jag tippar 2-0 till Brassarna. Adriano gör båda så mitt drömelvan-lag kan spotta upp sig lite.

Inga kommentarer: