tisdag, juni 20, 2006

I trawl the MEGAHERTZ

Paddy McAloon, tidigare medlem i Prefab Sprout har gjort en magisk skiva. Nu har jag hört den, flera flera gånger om och även om inget slår titelspåret "I trawl the MEGAHERTZ" så är det skivan som snurrar tätast i cd-spelaren i sommar just nu.

Yvonne Connors är kvinnan som berättar historien.

Historien om livet.

"We start with the joyful mysteries"

"I'm telling myself the story of my life"

"Lord you gave me nothing, then you took it away"

"12 days in Paris and im waiting for the life to start"

"Happiness is only a habit"

"I trawl the megahertz but the net isn't fine enough and i miss you . Still, my eyes are fixed upon the place i last saw you"

Fullständigt fan bra, som Kjell sa en gång. Jag hörde låten i Eldorado och jag ångrar inte att skivan inhandlades på stört. Musiken är dunderljuvlig. Violinister och saxofonister.
Det är alldeles fantastiskt lyssningsskönt.

Skivan svalkar som bäst om sommarkvällar och nätter. Saxofonen ekar i alla öron.

I P1 hörde jag Niklas Wikegård som sommarpratare igår. Tänk om jag hade sommarpratat. Då hade ingenting blivit sagt. Jag hade nog spelat den här skivan hela tiden. Som jag gör nu.

Om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen. Titelspåret i synnerhet. Kan man bli hypnotiserad av en låt så har jag nog blivit det av just den här.

Magiskt var ordet.

Och Yvonne Connors vill jag höra mera av.

Inga kommentarer: