söndag, juni 11, 2006

Trist VM

Fotbolls-VM är ännu så länge en besvikelse. Jag tänker då inte på Sveriges fantastiska 0-0 mot topplaget Trininad/Tobago. Det är ju ett hårt motstånd som klarade 1-3 i genrepet mot tyska St Paulis reservlag dagarna före premiären.

VM i övrigt har bara varit tråkspel och tråkmatcher. Det är inte vad jag vill se. Jag vill se målfyrverkerier och hawaii-fotboll, är det så mycket begärt?

En tråkig nyhet. Comfort Stand har satt sin sista potatis. Dvs dom har levererat sin sista skiva. Där finns dock mycket ljudgodis att hämta. Exempelvis Inzah, FLOK, Sasha Müller och feverdreams deras surrounding är en ambientiskt rymdfärd som du borde ladda hem nu genast och på stubinen. Det är fullkomligt lagligt & gratis. Suzanne Baumann är en annan favorit från Comfort Stands etikett. Jag orkar inte länka till henne just nu så surfa själv in och lyssna på allt som finns sparat där. Nämde jag Bruce Lenkei? Om inte så hitta hans musik där eller direkt på hans egen sajt http://www.lenkeidesign.com/music.html Jag vill kalla musiken för svalkande sommarmusik. Den känns så, stundtals. Inte alltid. En del är skit men det får man ta.

Det blev cheerios till kvällsmat. Jag ångrade bittert att jag inte köpte dom där jordgubbarna jag såg på närköpet. För jordgubbar ska det nämligen vara på sommaren. Jordgubbar är sommar. Jordgubbar och mjölk. Eller glass. Det är ännu bättre.

Sommar är också vattenspridare på gröna gräsmattor. Jag fick lust att vara nio år igen och hoppa igenom spridaren som man gjorde då.

Inga kommentarer: