söndag, juni 04, 2006

Sommarens musik

Paddy Mcaloons skiva kommer snart i mitt brevinkast hoppas jag.

Här tänkte jag annars fundera lite över sommarens musik. Sommarens skivsläpp, finns
det något lyssningsvärt över huvudtaget. Jag saknar lyssningsbås. Både i verkligheten och på webben.

Sommaren fylls med musik men kanske främst gamla sandkorn. Alla har minnen till dom där sommarplågorna. Jag minns "Dr Feelgood" och "Mr Vain" Jag minns "Sommaren i city" och jag minns "När vi gräver guld i USA" I synnerhet den. Vilken blir årets? "Whos da man - Zlatan" med den där grabben från skåne ligger nog bra till. Det är svårt att undvika när det är fotbollssommar men Ledins hoppas jag vi slipper höra allt för mycket.

Nåväl, här är några skivsläpp till sommaren som man inte bör rata:

Beach Boys - Sounds of the summer

Marie Fredriksson - Min bäste vän

Christian Falk - People say

Jaså, inte fler? Jodå några till kan man nog kolla upp men resten är mest skräp.
Helst alla driljoners meningslösa fotbollssamlingar och den där Absoluta musikens försök att göra samlingsalbum av sina samlingsalbum.

Solvarm sandstrand längtar jag efter nu.

Inga kommentarer: