tisdag, november 29, 2005

Har melodifestivalen blivit tokig?

Ja, det har den väl redan. Det här med schlager är det egentligen bara några få som försöker sig på år efter år. En del lyckas. Anneli-Rydé gör det inte. Inte Arja heller. Jag läser om årets artister, Carola ska göra comeback. Ja, hon är väl melodifestival om något. Jag läser vidare, Björn Kjellman?? Skådespelaren? Nästa namn på listan får mej att dra på smilbanden. Rejält. Hannah Graaf. Jag som trodde att dom som skulle medverka i melodifestivalen kunde sjunga lite åtminstone. Kan man inte det ska man väl börja i Berts skola eller tramssåpan Idol där jurymedlemarna slår i uppslagsböcker efter varje program för att hitta nya, fräcka nedlåtande uttryck. Nej vet du vad. Till något annat, Brynäs. Detta lag som man alltid hade stora förhoppningar på förr om åren. Nu har mitt intresse för hockey i allmänhet sjunkit genom åren men att hålla på att slåss som bottenlag år efter år efter år är ju rent bedrövligt. I somras tog mannen med kultstatus, Leif Boork över klubben. Det var lugnt i början, frid och fröjd. Nu har Boorkens hårda nypor börjat verka. Tre spelare har fått foten, det är upprört i Gävle. Så här har ingen gjort förut. Det ser inte bra ut, det kan jag säga men ändå har jag en liten, liten känsla av att Boorken kan få ut något bra av detta på sikt. Klarar han och Brynäs kvar att överleva i år kan laget och klubben kanske bli något för ett slutspel om några år. Det är bara trist att näringslivet och sponsorerna i Gävle inte ställer upp på samma vis som exempelvis i Karlstad. Brynäs har ju inte resurserna att värva en superfemma som vissa andra klubbar. Då måste man jobba med ett annat uppläg, som Boork försöker med. Frågan är om tålamodet i Gävle finns. Nästa år invigs den nya superarenan i Gävle. Känns som det är för tidigt. Som hjälten Pär Djoos sa för två år sedan: "Brynäs får se till att ha ett ordentligt lag innan man skaffar större arena" Så rätt. Idag kommer 3-4000 till hemmamatcherna. I Allsvenskan, om det nu hemska tanke skulle bli så skulle alltså Brynäs spela i en arena som tar 8 000 inför kanske på sin höjd 2 000..brrr. Till mitt andra hjärtelag, IFK Norrköping även om det som händer i Brynäs inte berör mig på samma sätt som i IFK förstås. Dom här nyförvärven det talats om ser ut att inte bli av alls. Ingen Wallerstedt och ingen Bergström. Kanske Shhadeh men IFK verkar hitta något billigare. Jag är livrädd för att IFK kommer plocka in 2-3 billiga utländska spelare igen. Snälla IFK låt det kännas lite i plånboken den här gången. Värva det som ni vet kommer bli bra. Inga chansvärvningar. Snälla.

Inga kommentarer: