fredag, november 11, 2005

Alla måste blogga!

Alla bloggar. Överallt och hela tiden. Givetvis ska jag också dela med mig av dessa tankar. Jag börjar här och nu, mitt i november-smörjan. Det är ingen smörja egentligen och ingen sörja heller. November är vare sig frost eller storm, det är fortfarande en smak av indiansommar där ute. Ljuvligt. I mina knastriga PC-högtalare strömmar musik från gruppen FLOK just nu. FLOK är Full Load Of King. Härligt ambienceflumm blandat med rena britpopdängorna. Hur går det ihop? går det ihop? Ja det gör det och det är underbart. Blandningen och differensen är total. Från albumet Normal hör jag spåren "The call" och "Wither" Du hittar alltihopa på sajten http://www.comfortstand.com och FLOK:s album (ett av otaliga) finns på http://www.comfortstand.com/catalog/068/index.html På Comfort Stand Recordings kan man hitta mycket blandat. Det är musik som är så långt ifrån det du hör i den anskrämliga komersiella sörjan. Där talar vi verkligen om smörja. Tänk om dom spelade detta istället för MadonnaAbbas supermegadunderhit, ja då skulle jag kanske börja lyssna lite på den sortens radio igen. Främst i så fall för att kanalen som skulle göra det var så modiga att bryta mönstret och gå sin egen väg. Eller åtminstone en liten enslig skogstig.

Inga kommentarer: