tisdag, november 15, 2005

Guldbollen till Zlatan

Denna måndag är blåsig. Det stormar så man får hålla i hatten. Dom hade spärrat av inne i centrum så jag fick gå en krånglig omväg när jag skulle in från stormen. Julhysterin verkar ha kommit. I reklambladen hetsar dom mig att bestämt handla julprydnader och krångliga julslingor för bara 99:90. Nåja, nån typ av julig julstjärna ska jag nog ha i alla fall. Inte blomman alltså. Det här är ju rena tramset och flamset, det är ju det som är en blogg, inte sant? Ikväll går årets Fotbollsgala av stapeln. Vem får guldbollen? Zlatan antagligen. Tyvärr är ingen från IFK Norrköping nominerad. Märkligt. Ännu märkligare var att ingen ens platsade i TV:4s alternativa fotbollsgala igår där man hyllar/hånar dom som utmärkt sig på ett undermåligt sätt. Som jag skrev här tidigare så blev Mats Jingblad ny tränare. Vet inte riktigt vad jag ska säga, får ingen direkt reaktion på det, känns bara som ett jahapp. Den bistra sanningen lyder ändå att Mats Jingblad är bland det bästa ett mittenlag i division 1 kan hoppas på. Nu vill jag bara se att IFK lyckas bärga värvningarna av Walle och Pligg. Innan jul ska 3-4 spelare vara klara enligt IFK:s klubbdirektör.

Inga kommentarer: