torsdag, november 24, 2005

24:e..november alltså

Hittade en gammal minidisc i röran idag. Den innehöll gamla radioinslag från Axevalla-tiden. Bl. a ett reportage från den glimrande Köpstan och tre jubelidioters jakt på glöggen..Det fick mig förstås att börja mixa det inslaget med passande julmusik. Kul lyssning blev det. På tal om julmusik så har den åkt fram nu så här lagom till advent. November lever upp till sitt rykte dessa dagar. Bara grått och äckligt. Tur att den här staden lyser upp på ett annat sätt än andra så här års. Nu ska det lysa med kreationer över hela stan, även spårvagnarna ska få sin dekoration. Men det är härligt med ljus och stämningsfullt färre. En månad till jul när vi skriver den 24:e i morgon. Fantastiskt vad tiden flyger fram. Ser att Seinfeld säsong 5 och 6 nu är släppt på DVD. Har jag råd eller ska jag önska mig dom i julklapp? Alternativ 2 är förstås att föredra samtidigt är jag rastlös värre. Men dom är ganska dyra. Jag kan ju köpa en och önska mig den andra..Inga nyförvärv till IFK idag heller. Men snart borde det komma nåt. Läser idag att Hammarbys Mikael Andersson fått ett kontraktsförslag från IFK. Jag vill hellre läsa att Walle och Pligg nästan har skrivit på. IFK behöver lite hjärta och det kan jag lova att åtminstone Walle har. Skulle vara en utmärkt ersättare till pensionerade Alm också. Som vanligt funderar jag mest kring IFK och musik. Och jul. Nedräkningen har börjat.

Inga kommentarer: