tisdag, september 22, 2009

My name is Luka i live on the second floor

Snart behöver jag inte bry mej om vem eller vilka som bor ovanför mig på S:t Persgatan 126 men deras största nöjen verkar vara att flytta möbler 24/7, hamra i svinottan eller ställa till med jubelfest en söndagsmorgon klockan sex. Bah!

Befinner mig i Linkeboda ikväll. En del vänner jag har i den här stan tycker inte om det uttrycket utan kallar som hämnd Norrköping för surbullestad. Då har du aldrig gått på stans södra promenad. Jag har blivit hemma i Norrköping. Linkeboda är inte min stad längre, som Plura hade sagt. Om det ens varit det förresten. Men lugnet här ute på vissjan i Boda är skönt, fast lite ovant. Så lugnt är det förresten inte, det stormar här. Så till listan av vad som brukar möta mig här kan vi utöver regn och snö nu lägga till storm. Härligt.

Inga kommentarer: