söndag, september 27, 2009

Deportees - Under the pavement - the beach


Ibland blir man väldigt glad av att hitta musik som träffar en direkt. Det gjorde Deportees platta Under the pavement - the beach som ramlade ner på hallmattan i fredags. Nu sitter jag och lyssnar på den via spotify vilket ju är lite dumt när den ligger i cd-spelaren och väntar på att bli spelad.

Under fredagen när jag ägnade mitt innehållsrika liv till att städa badrummet gick den dock på nonstop. Till städningen under badkaret hade jag kanske behövt något lite mera argt än detta men jag fixade biffen med Deportees också.

En riktigt härlig popskiva som poppas för fullt. Det bästa nya svenska (även om den kom i våras) jag hört den här hösten. Skivan i allmänhet och spåret When they come i synnerhet.

Bästa spår: When they come

Inga kommentarer: