onsdag, september 02, 2009

Lovefilm skickar bläfilm

Två blahafilmer passerade igår. The dark och School for Scoundrels.

The dark - en skräckis som jag hade sett minst 17 gånger innan. Flicka drunknar, en död flicka sen urminnes tider kommer tillbaka för att varna för något otäckt. Jag orkade knappt 45 minuter.

School for Scoundrels eller Nördskolan som den så käckt heter på svenska hade jag inte ens tänkt se. Den råkade ligga på min lista hos Lovefilm men trots det borde de ha bättre omdöme än att skicka mig sånt. Nåja, jag satte mig och glodde på skiten. Otippat nog ända till slutet men jag orkade helt enkelt inte ta mig upp ur soffan. Riktigt o-sevärt som väntat. Kanske att betyget såga längs fotknölarna vore en aning högre om jag varit på annat humör. Filmer där pojke och flicka får varann i slutet står mig upp till halsen. Hade varit roligare om det gått åt helvete för en gångs skull.

Ja, två riktiga bläfilmer. För övrigt har jag upptäckt att det ju är skittrist att glo på film själv.

Inga kommentarer: