torsdag, september 10, 2009

Music for trains

Jag fick se en sån dejlig bild som Camilla tagit över järnvägsspåren. Samtidigt hade jag den ultimata tåglåten i öronen. Vilken då?? Jamen lugna dig och titta nedanför dom här textraderna ditt grodlår. Jag fick ett sånt sug efter att åka tåg med Sigur Ros i lurarna. Nu får jag nöja mig med pendeltåget mellan Norrpan och Linkeboda men det vore något att sätta sig på något mer exotiskt resmål. Transibiriska järnvägen kanske. Hur som helst, med den här låten i öronen vill jag tuffa fram och se vidderna passera.



Sluta gnälla över att videon inte var någon video. Det är låten du ska lyssna på med slutna ögon och tro att du tuffar fram nånstans bland dom vackra vyerna. Norrland kanske. Har dom vackra vyer där? Jag föreställer mig det. Andra vyer kan jag bättre. Som tvärsöverlandet. Sigur hade gjort sig bra där tror jag.

Inga kommentarer: