torsdag, juni 14, 2007

Seger mot Brajen

Hade varit kul att vara på plats på Söderstadion ikväll när IFK slog ut Hammarby ur cupen. 0-1 blev 2-1 i matchminut 83 respektive 92. Självklart skulle jag ha åkt upp. Å andra sidan blev restuppgiften klar under eftermiddagen så den hänger inte över mig längre.

Lyssnade på Sveriges Radio som bevakade matchen. Legendariske Mats Strandberg börjar bli gammal. Så han borde skaffat glasögon för längesen, när Daniel Bamberg sköt 2-1 på frispark kommenterade Strandberg: "Frispark i detta nu för Norrköping utanför....öhh eh i MÅÅÅL!!"

Att döma av alla matchreferat efter matchen var det en gruvligt orättvis seger. Härligt! Äntligen tog IFK revansch för Hammarbys vinst på Parken 2001 där man vann med 2-1 utan att ha en enda målchans.

Vad man ska kalla det flyt som IFK är inne i just nu vet jag inte men kanske är det återbäringen efter alla gräsliga år i misär som kommer tillbaka.

Kanske, men Bunkeflo-IFK på söndag är jag lite nervös för ändå.


Vad övrigt har jag att säga denna afton?

*Imorgon ska jag hämta ut ett skivpaket. Undrar om Gessles nya är nåt att ha.

*Sommaren ska visst försvinna i helgen. Typiskt.

*Om Henry lämnar Arsenal ska jag sluta följa engelska ligan. Åtminstone lite.

*Jag har blivit beroende av vattenmelon.

Inga kommentarer: