tisdag, juni 19, 2007

Gessle - En händig man



Sommaren är här och som brukligt finns det en ny skiva av Per Gessle i skivdiskarna.
I år är det ett nytt soloalbum, "En händig man" Gessle är ju en utan popsvedalas främsta låtsnickrare men jag kan inte påstå att jag är särskilt fäst av nya plattan men ändå är det något som fastnar på en gång. Antagligen är det sommaren. Gessles låtar är sommar. Det vore ju fullständigt otänkbart att en Gessle-skiva skulle släppas i november eller i mars.

En händig man ligger där i cd-spelaren och puttrar. Det är lättsmält och sommartralligt. Det är en lättsmält sommarmacka han bjuder på med ett pålägg som aldrig fastnar.

Ordvits någon?

Jag går och visslar på Jag skulle vilja tänka en underbar tanke. I övrigt har ingen låt lagt sig på minnet ännu.


Nej, det rinner av på en gång.

En sak som är ganska fascinerande är trots att Per Gessle bara kan låta på ett sätt och egentligen bara sjunger sin sommarpop så tröttnar man inte som man kan göra på en rad andra artister som man vet exakt hur dom kommer låta på nästa skiva.

En händig man. Ett riktigt popsnickeri detta men frågan är om inte skivkonvolutet vinner över låtarna. För övrigt har jag inte stoppat in ep:n som följde med denna limiterade utgåva i cd-spelar'n ännu. Den kanske är ännu bättre.

Dagens pinsamhet: Jag tycker faktiskt att Markoolios "Sommar utan reggae" är riktigt skön.
Åtminstone med en rom&cola i näven.

3 kommentarer:

Robert sa...

Du menar efter ett urdrucket glas rom&cola?

Tobias sa...

Jag skulle nog behöva flertalet rom&cola ;)

Dennis sa...

Haha efter några glas rom&cola är den inte bara lite småputtrigt sommartrevlig utan helt fantastisk :)