onsdag, maj 14, 2008

Kollektivet kedjebandet

Det finns en uppsjö utav olika nätetiketter på webben att utforska. Jag använder mig alltmer utav 12k, QED och Webbed hand och så finns det svenska varianter som Häpna eller Komplott,
ochså en ny favorit vid namn Frukt records som levererar störtskön svensk electroambient.

Men min suveräna etta på listan just nu heter Chain Tape Collective. Ett kollektiv utav
ljudkonstnärer ifrån hela världen och allting är fritt för avlyssning. CT Collective rekomenderar
dessutom att skapa sina egna skivor med hjälp av printvänliga konvolut.

På CT-Collective har jag lämnat mina öron den senaste tiden. Här finns massor med experimentell musik. Musik gjord enbart med hjälp av papper (!) eller remixar av musik med fågelljud men framför allt har jag förälskat mig i albumet Great Speeches som är fyllt med välkända röster och välkända tal sammansvävt med fantastisk skön musik. Jag har alltid gillat mixen mellan musiken och talet. Ifrån Great Speeches har jag redan spelat ett antal spår i CENTRIFUG och mer blir det på söndag. Senast hördes Martin Luther King tillsammans med filmisk musik och på söndag kan du höra helt andra röster men tills dess rekomenderas ett besök hos Chain Tape Collective och är du sugen så kan du själv bli medlem och erbjuda världen din musik.

http://www.ct-collective.com/ - värt ett besök redan nu.

Inga kommentarer: