lördag, maj 17, 2008

Feberdimma

Lördagen går i efterdyningarnas tecken. Efter en vecka med sommar fick vi en vecka med höst. Skyfallen har fallit om nätterna och det har droppat ifrån taken lika mycket som från min näsa. Nu ser jag fram emot att få lite sommar snart igen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Sommaren innebär Fotbolls-EM. Geniet Lagerbäck presenterade truppen häromdagen. Henke Larsson gör comeback igen. Är någon förvånad? Henke kan bli Lagerbäcks supersub för en frisk Zlatan/Elmander ska han inte peta i min värld. Undrar om det hade gnytts lika lite om Fredrik Ljungberg gjort som Henke och bara fanns med när det vankas mästerskap, fast det är väl
förresten precis vad Ljungberg gör förresten, fast på ett annat sätt _._

2008 kallas Zlatan, Ljungberg & Larsson fortfarande för världsspelare. 2006 tillhörde de Inter,
Arsenal och Barcelona. West Ham och Helsingborg känns inte lika respektingivande...
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jag måste få skratta lite i smyg över alla Lagerbäck-hatare som spyr galla över hans
tråååååååååkiga taktik. Hade det varit roligare med gladfotboll och missade mästerskap? Var det inte Hedman som hade den besynnerliga åsikten att han hellre hade sett ett landslag som vågade lite mer och förlorade med 2-3 istället för tråkade sig till 1-0. "För mig..." Magdalenas bollar har nog slagit i Hedmans skalle lite för många gånger här tror jag.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kommer krevera över att höra Hedman under EM. Tänk om Backe kunde göra comeback istället.
------------------------------------------------------------------------------------------
"För mig..."
------------------------------------------------------------------------------------------
IFK slog Vasalund med 4-3 i cupen. En riktigt urusel insats av allt att döma. Överraskande
att då ändå gå vidare, det är nästan lite starkt.
------------------------------------------------------------------------------------------
Parken går över till konstgräs 2009. Känns vemodigt men nödvändigt.

- Med dagens regler får man inte arrangera landskamper på konstgräs men väl
klubbmatcher som Champions League, berättar Magnus Nilsson i arenabolaget.

Ja, för IFK Norrköping ligger ju väldigt nära en framtid i Champions League.

Eller tänkte han på Champions League i Varpa eller Boule möjligtvis.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Den man älskar var en rejäl besvikelse och Du levande var gråare än jag orkade med. Dessa fick
följas av två lyckopiller från HasseåTage. För alltid Sveriges humorkungar.

"Jag står inte ut!! - Du ska inte stå ut, du ska sitta inne!"

Lysande.

Inga kommentarer: