måndag, april 02, 2007

En riktig tavla

Till slut fick jag upp den. Tavlan. Jag köpte en affisch från konserten med Sophie och gick idag ut på stan för att ragga upp en lämplig ram. Mina ögonmått visade sig ha gjort en perfekt tillsyn för utan att mäta så stämde måtten perfekt. Sedan kom det till att hänga upp fanskapet. Jag har betongväggar vilket problematiserar det hela men efter femtielva sorger, etthundratjugotvå bedrövelser där även fan och hans moster var inblandat så hänger den nu här på väggen.

Passerade snabbköpet och inhandlade apelsiner och halstabletter. Jag är jobbigt förkyld. Halsen svider och näsan snorar. Nu måste jag kurera kroppen, föreläsningarna i morgon - åtminstone den första vill jag inte missa och dessutom måste jag iväg till Spetsen och lämna in den där satans kompletteringen hur nu jag ska kunna färdigställa den i det här tillståndet.

Mr Bean är etta på biotoppen i Sverige. Betyder det att svenska folket har otrolig dålig smak eller visas det bara pannkakor på biodukarna?

Centrifug i morgon. Hur ska det gå, min röst kommer inte att låta så välsmord. Tur då ett en del redan är förinspelat. Besök http://centrifug.blogspot.com så berättar jag mer vilken musik vi kommer att spela.

Inga kommentarer: