söndag, april 15, 2007

Premiär


Det är premiär. IFK mot ÅFF. Det kan bero på att jag varit sjuk och haft vanlig feber men min sedvanliga fotbollsfeber så här års har svårt att infinna sig. Jag brukar gå och längta ihjäl mig efter den nya säsongen och premiären. I år känns det konstigt, det känns inte alls längesen som säsongen 2006 avslutades och redan är det dags för den nya.

Men jag tror nog febern infinner sig på måndag eftermiddag och väl när matchen sparkas igång vet jag ju hur jag funkar.

Så hur går det? Tja kära besökare jag säger 6-0 till IFK i premiären likt en premiär för 17 år sedan. Fast då hette motståndet IFK Göteborg och serien var allsvenskan. Det är dock inte den största skillnaden. Då kom hela 2 000 åskådare till Parken. På måndag blir det i trakterna kring 10 000 sägs det.

6-0 alltså.
Eller 1-1 kanske är troligare.
Hur tror ni matchen slutar?


1 kommentar:

Anonym sa...

Lågt att filma till sig en straff i slutet av matchen.