torsdag, april 26, 2007

Vilken torsdag

Kanske på tiden att uppdatera denna blajblogg.

Nej, det behövs nog inte, säger du.

Jag tar ingen hänsyn till dina åsikter där kära läsare.

Det är torsdag. Slutet på april. Det har varit en fantastisk dag. Vädermässigt.

Vi har suttit inne i skolans lokaler från tidig morgon, haft föreläsningar och seminarium samtidigt som solen stekt där utanför. Man kan känna sig mer motiverad än vad man gjorde idag.

Nu fortsätter dock torsdagen med roliga ting.

Först fotboll på Parken. IFK-Enköping. Kan nog bli en okej publiksiffra ikväll. Den här borde IFK vinna. Enköpings tränare heter trots allt Jesper Blomqvist. Vad jag nu kan antyda med det kan du ju fundera på. Jeppe kanske är en taktiker utav rang även om jag har svårt att se det fast framför allt tror jag IFK vinner eftersom Enköping har ett riktigt uselt lag. Fast usla lag har ju slagit IFK förr. Det har till och med Wreta. Och Wreta var usla. På riktigt.

Jag ska sluta svamla. Kvällen fortsätter i dur med matchen och senare ikväll framför radion med Kjell Alinge och Eldorado. Det enda radioprogram du bör lyssna på (efter Centrifug alltså)

P2 22.30 är kanalen och tiden.

I morgon är en annan dag sägs det. Fram till klockan 17 ska jag stressa fram recensionsuppgiften. Jag har skrivit det mesta på den så till sjutton kanske jag hinner klart med den. Vetekatten dock om jag hinner/orkar med studiebesöket. Tiden får utvisa't. Beror nog på hur mycket jag orkar sitta med skiten efter matchen. Sen har vi ju den där andra uppgiften som är krångligare och som ska vara klar på måndag så fredagen får bli en riktig skrivardag. Sen har vi sjuttielva olika grupparbeten samtidigt. Det räcker inte med ett stort fett projektarbete utan här ska det stoppas in massa små biprojekt också.

Det är nog tur det handlar om ljud för annars hade jag nog inte stått ut med tanke på att jag mycket hellre sitter i solen med en glass just nu.

Skulle inte du sluta svamla? frågar plötsligt någon.

Jovisst, tack för att du påminde mig. Jag ska strax knalla iväg mot Parken. Ajöss.

Inga kommentarer: