lördag, april 14, 2007

Sämsta sportkrönikören inte guld värd

Jag har aldrig haft mycket till övers för Correns sportchef Rooney Jerrevång. När jag hade tillgång till papperscorren förvånades jag över hans märkliga krönikor och konstiga utspel.
Nu läser jag honom dessbättre mer sällan men ibland när jag surfar runt på Correns annars utmärkta sajt stöter jag på en och annan krönika och dom är alltid lika dåliga och onyanserade.

I dag, hävdar han att Modo inte är värda SM-guld eftersom dom har en enögd publik. Eh..ja det var ju en nyhet. LHC-publiken är ju tvärtom riktiga gentlemän/kvinnor med sportsmannaanda. Ligger det inte i en hemmapubliks natur att vara 12:a spelaren eller 21:a spelaren som det kanske blir i hockey och ge laget allt stöd det kan få; jag kan knappast tänka mig att publiken i Övik skriker högre eller värre än en annan supporterskara på östgötaslätten.

Jerrevång borde titta upp från sitt tunnelseende och inse att det ser ut på samma sätt i varje hockeylada i Sverige. Modopubliken är precis lika enögd som den i Luleå, Timrå eller Linköping. Fast inte i Gävle förstås. Den är lugn och fin och kastar bara semlor eller mosbrickor på motståndarna vid vissa tillfällen.

Lyssna med andra örat ikväll Rooney så märker du att Linköpingspubliken vrålar precis lika högt när domaren släpper schyssta tacklingar i sargen fast det är klart, sånt är svårt att uppmärksamma som hängiven supporter.

Det kanske bara är jag men det sticker en aning i ögonen när tidningens krönikör tillika sportchef så genomlysande skriver i form av en, just det enögd supporter där allt är svart eller vitt. Fast det ska kanske vara så i tidningsvärlden förstås.

Sämsta publiken inte guld värd skriver han. Sämsta sportkrönikören i landet är det inte heller. Däremot är nog LHC det och i synnerhet är Corren värda en nyanserad krönikör eftersom det annars är en utmärkt tidning.

Den urusla krönikan kan du förresten beskåda här:
http://www.corren.se/archive/2007/4/13/j5nw25calych89l.xml

Nåväl.

Dagens citat; Mats Jingbladh i Parken Direkt om Daniel Bambergs styrka: "Han är en spelmotor som kan slå öppnande passningar för motståndarna..eh medspelarna"

Hm.

Det är en underbar dag men jag är fortfarande snuvig. Jobbigt. Jag kanske har fått en släng av pollen i år.

Alla mina skivor jag beställt har nu anlänt. Jag ska inom kort skriva några rader om en av dom.

Inga kommentarer: