söndag, november 05, 2006

Grattis Sama!

Allsvenskan är över. Elfsborg vann guld. IFK ligger i Superettan. Också 2007.

Jag gläds över att en ny-gammal? IFK:are fick vinna SM-guld.

Grattis Sama!

Snart är han troligen klar för IFK Norrköping nästa år. Han behövs.

Jag ägnar mig åt att leta upp musik i höstmörkret. Snart kommer "Naima" i mitt brevinkast men under tiden finner jag fantastisk musik på nätet. En Svensk soul-jazz grupp som kallar sig Etienne Soulow. Dom finns inte på skiva vad jag vet men dom borde. Riktigt bra.

Lyssnar vidare på en fantastisk röst tillhörande Jackie Richardson och ett saxofonspel som smeker mina kalla öron. Finns gratis att hämta på http://music.download.com/jackierichardson/3615-8519_32-100921843.html

Och så upptäcker jag en guldskatt med bevarade inspelningar. http://www.ubu.com/sound/ Massvis med gamla inspelningar som i många fall inte finns kvar på skiva utan bara här. Hittade bl.a Åke Hodells inspelningar "General bussig" och "Djurgårdsfärjan över floden Styx" från 1972. Den har ju Kjell spelat. Generalen också. Jag kände igen namnet. Åkes alltså.

Har inte börjat planera för nästa Centrifug men räkna med att någon av Appelqvist, Etienne Soulow, Jackie och Åke finns med. Helst allihop. Vi får se.

I nästa vecka vill jag åtminstone läsa i NT att "Sama" är klar. Gärna tillsammans med Bjurström (om nu inte Olsson..) eller Pligg.

Vi hörs igen.

Inga kommentarer: