söndag, oktober 29, 2006

Önskelista

Så här lagom till jul (öhe ja, känner ni inte er julstressade så här i slutet på oktober??) nja, kanske en överdrift men nu slår alla julhysteriska galoscher klackarna (på sina galoscher) i taket och skrålar sådär halvlågt i en ostämd julsång någonstans på ett torg förhoppningsvis alldeles för långt ifrån dig.

Nåja, julen är snart här och då passar jag på att titta till vilka skivor jag vill ha; det finns alltid för många skivor jag vill ha alltid även om det bara görs skitmusik nu för tiden hävdar personen intill men, inte bara. Det finns mängder, miljoner, triljoner, bengaler och 57 skandaler i dina sandaler som tröstar dina höstdystra öron.

Snömos?

Här får det ett ansikte. I sörjan.

Den sorgfyllda.

Nä det är mest grått och kallt fortfarande.

Vad jag egentligen skulle skriva är att lista ett par skivor jag gärna får i julklappssäcken och kan sitta och lyssna, smutta på glöggen och fladdra med öronen på julaftonskväll.

Här e'rom:

Moby - Go/Best of
Orup - Faktist
Uno Svenningson/Irma Schultz - Sånger för december
Adolphson & Falk - Vidare

Ett urval.

Det är guldkornen bland all den där skiten.

Hah!

Det är inte klokt så mycket skit det finns.

Överallt.

Inte bara på skivtallriken.

Men, tycker man om skit så..för att citera en gammal bekant.

Från skåne.

Där har dom mycket skit.

Tror jag.

Det här är också skit.

Ren dynga!

Så varför inte sluta läsa?

Det har du förmodligen.

Ju.

Men förutom skivor skulle jag behöva en ny stereo. Eller tv.

Stereon är ny men cd-läsaren funkar ungefär varannan dag.

Jag känner mig flummigare än någonsin.

Låt flummet flöda!

Tills vidare.

Allt gott.

1 kommentar:

Robert sa...

Jag önskar mig nåt nytt från KOS